2009-05-28

*~What's in a name?!~*

Något av dessa namn [den första listan under] tycker min älskling att vårat barn [haha, like we're getting any! ;P] ska heta...
Jag skriver kommentarer till vad jag tycker om dessa och sen min lista på favoritnamn. Vi tycker ju väldigt olika hon och jag, men det gör vi med en hel del grejjer och personer så det var ju inte direkt nån överraskning. ;)

Jag tycker mycket om namn som är lite coola [med det menar jag ovanliga och snygga] och som gärna har bokstäverna: R, S, X, Y, Z i namnet. Det ser liksom tuffare ut. And I really like tuffa namn. ;) Okay jag kanske är lite konstig?

Älsklingens favoritnamn:
Pojknamn:
Alexander - "människornas hjälpare" - Låter ju ganska långt men förkortningen "Alex" är snyggt.
Adrian - "man från staden Hadrian" - Ganska blah.
Danny - "Gud är min domare" - Njaa.
"Marcus - "Son av Mars" - "MaaaarKUUUUS", nej tack samma som med RASMUS [det är en ras och en mus på samma gång ;P].
Max - "den störste" - Min sköldpadda hette "Max". Det är ju snyggt på tjejer ;)
Robin - "i strålande ära, ärorik" - Det är ju annorlunda men inte riktigt min smak.
Sebastian - "den vördade" - Min bror heter så i andra namn. I'm undecided ;P
Zacharias - "herren har kommit ihåg" - "Zackie" är ganska fint smeknamn men själva hela namnet.. nja.

Flicknamn:
Alice - "av ädel stam" - Fint! Me like it.
Alva - "den goda" - Nej tack.
Caroline - "fri kvinna" - Det är fint men inte så himla speciellt.
Felicia - "den lyckliga" Älsklingens favoritnamn! - Det är fint men nja...
Gabriella - "hon som besitter hemlig kunskap" - Ja! Fint! "Gabby" for short = nice ;)
Isabelle - "gudalöftet/den vackra" - Ja tack, snyggt!
Klara - "den ljusa" - Hm.. njaaa.
Li/Lee - "den vackra" - Snyggt men lite för kort.
Liv - "värn/beskydd" - Njaa...
Miriam - "den trotsiga" - Låter som en krydda. Hm.. inget fel på namnet, det är mer betydelsen som jag säger nej mot.
Nell - "solstråle" - Nej tack.
Sanna - "lilja" - Ganska blah tycker jag.
Tina - "ängel" - Hm... I'm undecided.
Villemo - "vilja" - The who now?!


Mina favoritnamn:

Pojknamn:
Charlie
Jack
Shane
William

Flicknamn:
Alicia
Alice
Cassidy
Charlie
Eliza
Gabrielle
Gabriella
Holly
Isabelle/Izabelle
Isabella/Izabella
Michaela [inte "Mikaela", crazy ful stavning ju]
Roxie
Roxy
Shane
Skye/Sky [men bara om man typ bor i ett engelsktalande land ;) "Sky" på svenskt uttal är ju inte lika fint]
Zera
Zoe [lite kort men jag gillar det]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar