2009-05-29

*~3 tyskar och 2 svenskar gick till en pub...~*

Igår kväll vid kl 20-snåret så träffade jag 3 tyskar [en bekant] och min fd. klasskompis Rebecca/Beccie. Vi träffas typ aldrig [jag och Rebecca... och tyskarna... Öh, inte så ofta heller faktiskt ;P] trots att vi jobbar i samma stad [jag och Rebecca igen]. Hon bor i ett hus [ETT HUS!] tillsammans med sin kille i en liten byhåla utanför staden där jag bor fick jag reda på. Julianne/Jule och hennes kompisar Caroline och en kille vars namn jag glömt *skäms lite* var trevliga och Jule var ju galet rolig och hyper som vanligt. Haha! ^^ Rebecca var vacker/snygg som vanligt. Det har jag alltid tyckt att hon är [vissa tjejer är för snygga för att vara hetero ;)]. Hon är liksom både genom snäll/gullig och rolig att umgås med OCH jäkligt vacker. Not a total biatch som vissa snygga tjejer [som vet om att de är det] kan vara.
Fast alla mina vänner är snygga! But, OF COURSE! [om nån av dom nu läser detta, hihi] ;)

Anyway...!
Vi gick på resturang och åt ganska god och dyr mat. =P Jag har liksom liiiite ont om cash these days... Så om nån vill bjussa på middag nån gång så skriv gärna en kommentar här eller skriv till mig på hotmailen eller SMS:a ;) Förslag mottages tacksamt!!! Jag har väl mellan 150-130:- kvar kanske... Ska snart ut och kolla det igen på mitt kortkonto. Woho... not.

Anyway igen...!
Det var trevligt att träffa dom. Det var 10 år sen[!] vi hade våran tyska-grupp-resa ner till Tyskland. Jisses, vad jag känner mig gammal nu... haha.
Men Jule har faktisk varit i Sverige för typ... 3 år sen kanske? Eller var det 4 eller 2 år sen? Och då träffades vi 3 [jag, hon och Beccie] och nån mer av hennes tysk-kompisar [minns inte vem] och gick vid till nån strand vid nån udde [kommer inte ihåg namnet på udden men den är iaf ganska känd i den här stan fast den ligger utanför] och solade/snackade.

Anyway, yet again...!
Efter att vi ätit på upp så gick vi in på puben som också finns i resturangen [det är ju egentligen en pub] och tyskarna köpte alkohol. Jag höll mig rätt nykter. Tog bara en sipp från Jules cocktail ["kuksvans" *LOL!*] och den smakade ju friskt men konstigt så jag vet inte om jag gillade den. Vet inte vilken hon beställde. Hon sa innan att hon ville ha en "Sex on the beach" men jag vet inte vad den drinken innehåller. Rebecca köpte sig en alkoholfri dryck. För hon körde bil [EN BIL!]. Jag kan inte riktigt fatta att hon har allt det där, därav mina små kommentarer. ;P
Vi pratade både engelska lite svenska och lite tyska. Har glömt det mest av tyskan faktisk och engelskan vill verkligen inte funka när jag behöver den. =P
Jule filmade oss lite och jag försökte ta lite bilder med min mobil. Men de blev ganska suddiga och mörka eftersom vi satt inne och ljuset var inte det bästa. Men men. Kul hade vi iaf! =)
Det är synd att vi träffas så sällan och så korta stunder. Nästa gång kanske det blri längre.. Kanske blir det en tripp till Tyskland någon gång när man har tid och råd. Det vore roligt.

Citat från Jule berättat av Caroline när de var på Tacobar.
"I don't want any bones in my taco! No bones! No bones!"[meaning "beans"]
- Jule
Det vill inte jag heller, hehe! No bones! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar