2010-09-29

*~Tradera~*



Har du fastnat på en sajt nån gång? En hemsida som du bara inte kan lämna för att du blivit beroende av den? Det har hänt mig... nu igen! Rätt illa eller hur? ;)

Denna gång är det TRADERA.COM (Svenskt ebay typ) som är en hemsida där man kan bud:a på (det är alltså budgivning), köpa och sälja en hel massa olika saker. Det är bara att söka i sökfältet efter det du söker... Tex. Smycken, serietidningar, leksaker, filmer, CD-skivor, Vinylskivor, böcker, TV-spel, vapen (replic:or tror jag nog mest det är), sexleksaker, kuddar... You name it! Folk säljer nästan vad som helst där. För det mesta är det seriösa säljare så det funkar oftast bra! :)

Jag håller på och bud:ar på ett Super Nintendo (ev. köper jag ett annat direkt istället, om budet inte går igenom) och några bra, roliga, nostalgiska SNES-TV-spel (Lion King, Super Mario World, Starwing, Super Star Wars, Donkey Kong Country mfl.) till det. Men det är många som vill ha såna tydligen! Tur att det ändå säljs ganska många så man kan välja.

Det tar lite tid (allt från dagar till timmar beroende på när säljaren satte ut varan) innan man vet om man faktiskt vunnit budgivningen men det står ju på varan hur lång tid det tar och hur många som bud:at på den och vad den kostar.

Jag har vunnit budgivningen på ett TV-spel (XWP) som jag ska prova på min PS2:a när jag får hem den (hoppas att den funkar!) och 3 stycken böcker (del 2-4 av David Eddings; Sagan om Mallorea).
Och jag bud:ar också på och 4 böcker till (del 1 av David Eddings; Sagan om Mallorea och del 1-3 av Terry Goodkinds Sanningens Svärd).

Tradera.com är ganska farligt för en TV-spels-galning som jag men man kan ju få grejjer till riktigt bra och låga priser om man har tur och is i magen och det gillar jag. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar