2010-10-10

*~Black Village Rockers~*

Idag började jag i min nya kör! Black Village Rockers heter den. De/vi sjunger hårdrock-låtar.
Visst låter det coolt! ;) Jag tycker att det var väldigt roligt. Dels för att det var så länge sen jag sjöng i kör och för att det var nytt och häftigt. Vi ska tydligen uppträda den 27e november också på Nordic Rage Metal Festivalen. Spännande! Kom och kolla då vettja! ;)
Idag fick vi lära oss en Muse-låt som heter "Uprising" och den var faktiskt inte så himla svår. Det är svårast när man ska vänta på sin tur och bara börja sjunga utan att ha koll på vart man ska ligga i tonläge när man bara lyssnat på de andra. Det är apsvårt! Men man lär sig ju efter en massa gånger av tragglande. Jag är ju en så kallad "alt" för jag sjunger i altstämman men jag skulle nog faktiskt klara av att till och med sjunga i basstämman i den här låten! För den stämman var inte så himla långt ned utan rätt hög istället. Jag längtar till nästa söndag för då blir det mer sång och så ska jag nog få en pärm. Får se om det blir mer låtar. Det hoppas jag! :D

Den här låten ska vi sjunga:
MUSE - Uprising

2 kommentarer:

  1. en klar favvolåt för ellipelli! :D

    SvaraRadera
  2. Tycker den låten är jättebra! Kul att ni ska sjunga den :D

    Sv: Tack, Stockholm var kul, riksdagen, eu parlamentet mm :p Det blev också lite shopping och god mat :)
    Hoppas du får en trelig kväll, Kram Sophie

    SvaraRadera