2009-12-08

*~Nattugglan tittar på Fucking Åmål & filosoferar~*

Jag kan inte sova.. eller jo det kan jag nog. Har bara inte provat än.
Jag sitter och kollar på Fucking Åmål [Show Me Love som den heter i andra länder] av alla filmer! Hehe. Länge sen.
I still love it!

Minns att jag såg den på bio när den kom [vilket år det nu var? 1997? 1998? 1999?] tillsammans med min klass och sen skulle man diskutera den efteråt i en ring [huvva då]. Jag minns att jag sa nåt väldigt ointelligent om Elin. Men minns inte vad det var.
Undrar just hur gammal jag var då. Och om jag visste om att jag var homo? Hm.. Haha. Men det måste jag väl ha vetat? Eller så var jag i denial eller bara obekväm med det..
Förresten.. fan vad gammal jag känner mig nu... det var länge sen jag var tonåring... Ångrar att jag inte vågade vara öppen med min sexualitet tidigare i livet. Men det är ju inget man kan göra nåt åt liksom.. Tänk ändå vad jobbig tonårstiden var. Jag minns den ju knappt. Levde som i ett stort "blurr" [kan inte förklara bättre] under högstadietiden... var inte direkt vare sig populär eller ickepopulär.. men konstig, ja det var jag nog. Inte så många andra i klassen som tog med sig sin CD-freestyle och lyssnade på musik mesta delen av rasterna. Hm.. var jag en outsider? Kanske? Fast inte alltid. Ensamvarg kanske man kan tycka.
Och lesbisk? Jovisst. Men inget som jag direkt hade funderat på då. Det kom senare i gymnasiet när jag blev förälskad och kär i en av mina klasskompisar. Gud vilken jobbig tid det var. Innan hade jag ju bara tyckt väldigt bra om vissa tjejer men inte tyckt nå mer djupare tankar om dom känslorna. Jävlar vad jag babblar... Sorry.

I think I better go to my bed and hug my pillows! I wish my darling was here.. then I'd hug her!♥

Filmen är iaf så jävla bra!! För att vara svensk.
Synd att det inte är nåt Girl-On-Girl-Action aka sex. ;)
Tycker att tjejerna ska hångla loss mer! Oh, well. Den är rolig ändå.
Fucking Åmål är fortfarande jävligt sevärd!



Roliga citat:
"Så vi får alltså utegångsförbud bara för att jag råkade ha på mig inga byxor?!"
- Elin till sin morsa.

"Varför måste vi bo i fucking jävla kuk Åmål?! När nånting är inne i resten av världen tar det ju fan så lång tid innan det kommer hit så då är det redan ute i resten av världen. Varför är vi så jävla efter här?!"
- Elin

"Men jag vill knarka!"
- Elin

Elin: Jag har i alla fall inte legat med nån.
Jessica: Nä, men du har ju hånglat med ungefär 70000.
Elin: Shit the same.
Jessica: Vet du att folk pratar om dig?
Elin: Jaha, vet du var noll gånger noll är? Så mycket bryr jag mig om vad folk snackar för jävla skit.

Elin: Varför är du så konstig? Eller asså jag menar inget dumt, men du e konstig.
Agnes: Du är också konstig.
Elin: Är jag?
Agnes: Ja.
Elin: Jag vill va konstig, eller inte konstig, men jag vill inte vara som alla andra. Fast ibland så tror jag att jag är precis som alla andra.

"Jag är hellre glad nu än om 25 år."
- Agnes

Jessica: Men vad är det?
Elin: Inget.
Jessica: Är du ledsen?
Elin: Nej.
Jessica: Asså. Gud, jag blir så trött. Du ska bara ändra dig hela tiden. Alltså först så tycker du inte ens om Johan. Och sen helt plötsligt då är du kär i han.
Elin: Fan vad du tjatar.
Jessica: Näe. Men du är aldrig nöjd. Du får precis allt det du vill ha.
Elin: Vadå får allt som jag vill? Vad vet du om det? Vad fan vet du om det?

Markus: Ni tjejer förstår er inte på sånt här.
Elin: Vad är det vi inte förstår?
Markus: Men typ, så här.. mobiltelefoner.
Elin: Förstår vi inte mobiltelefoner?
Markus: Men typ, så här, teknik, sport, bilar.. porrfilm!
Elin: Du är ju dum i huvudet.

Elin: Du är så jävla dum i huvudet. Och du då? Varför sitter du där utan att säga nåt? Vad tycker du?
Johan: Äh, jag vet inte..
Elin: Tycker du likadant som han? Eller varför sitter du där och inte säger nåt?
Johan: Va-vad menar du?
Elin: Tycker du likadant som Markus?
Markus: Det är klart. Vad fan vi lär ju hålla ihop, eller?
Jessica: Vadå? Du ska väl inte tala om vad han ska tycka och inte tycka? Han kan väl tycka själv?
Markus: Vad fan är det med dig nu då?
Elin: Kan du inte prata eller? Vad tycker du egentligen?
Johan: Jag vet inte.
Elin: Du är ju dum i huvudet du också.

Elin på telefon: Får jag prata med Johan?
Markus: Det är till dig.
Johan: Ja, det är Johan.
Elin: Jag vill inte vara ihop med dig längre. Det är slut. Du kan gå hem.

"Jag ska aldrig mer vara ihop med nån. Jag ska bli celibat."
- Elin

Jessica: Stå inte där. A-brunn!
Elin: Men väx upp!
Jessica: Acne, abort, arbetslös, alkoholist, anorexia...
Elin: Går du på dagis fortfarande?
Jessica: ..analsex, astma, aids.
Elin: Men hallå är du helt dum eller? Du står ju på en själv!
Jessica: Ja men det här är en K-brunn.
Elin: Det är bara du som tror K betyder kärlek men vet du vad det betyder egentligen? Det betyder: kräkas.
Jessica: Flytta dig nu.
Elin: Och kondylom. Och Cancer.
Jessica: Asså gud jag blir så irriterad. Måste du alltid göra tvärtom?
Elin: Okej vi testar. Jag gör så här.. Abort, arbetslös, analsex... Nej jag känner inget. Inget analsex.

Elin: Nu tror du säkert att jag tycker att du är så här dålig, men det är inte så. Det är precis tvärtom. Jag tycker egentligen att du är bra.
Agnes: Driver du med mig?
Elin: Nej. Det är allvar. Nu har jag tänkt och så där.. mycket på dig.
Agnes: Har du? Om du lurar mig en gång till, så dödar jag dig.
Elin: Men jag gör inte det. Jag lurar inte dig. Ja åh, just det... är det sant att du.. Victoria sa att du var... kär i mig, för om du är det så är jag det också. I dig, alltså.

Agnes: Men kom igen då. Vi går ut.
Elin: Men...
Agnes: Menade du verkligen det där som du sa förut?
Elin: Ja.
Agnes: Du..
Elin: Okej. Ska jag öppna?

Elin: Tadaa! Här är jag, här är min nya tjej. Skulle ni kunna flytta på er? Vi ska gå och knulla!

Elin: Var det lagom?
Agnes: Mm.
Elin: Det var inte för starkt då? Jag brukar alltid göra för starkt. Jag brukar så hära.. Jessica blir jättearg. Jag har, så här, 2 gram möljk och 5000 kg O'boy och då blir det alltid, så här, nästan svart och då brukar jag hälla i mer mjölk men då räcker inte glaset till så då.. Då måste jag hälla över det i ett annat glas. I ett större glas, eller i ett till glas om det inte finns nåt större glas. Det blir rätt mycket O'boy då. Men det gör ingenting.

2 kommentarer:

  1. Det är inte utan att det är lite pinsamt att se filmen... Skämmas lite för ens vänners "skådespelartalang" i scenerna... Haha...

    SvaraRadera
  2. Ja den är ju insp i Trollhättan så jag känner de flesta. Josefin (hon o rullstol) tog jag med på audition till filmen. Rust (Johan) har jag gått i skola med i flera år. Lisa (har du mens eller) är en kurskamrat och vän till mig. Mfl mfl.. Är bekant med "Jessica", kompisen "Markus", killen på skåpet mobbade mig i högstadiet.. Ja det är en del... Hehe...

    SvaraRadera