2009-11-02

*~"Well, hell."~*









Jag drömmer väldigt mycket nästan varje natt. Blir inte direkt utvilad efter sömnen om man säger så.
Inatt sov jag inte så mycket eftersom jag låg och läste en bok, som är jävligt bra[!], som heter "Hunted" [bok nr 5 av 12, fast bara 6 böcker har kommit ut än så länge: Marked, Betrayed, Chosen, Untamed, Hunted och den nyaste; Tempted, se bilderna... finns även andra bokomslag.. men tycker dessa är snyggast!]...
Detta är en vampyr-bok-serie [The House of Night series] skriven av P.C. Cast och Kristin Cast. Jag är helt fast. Böckerna är så jävla underbara och spännande och hemska och roliga!
Mina favorit-karaktärer är: Aphrodite LaFont [visst, hon är en rich-bitch... but I kinda like it], Stevie Rae Johnson och Zoey Redbird [som är böckernas huvudperson som gör en hel del dumma misstag ibland men hon är rätt cool ändå].. sen gillar jag ju även Damien, the twins [Shaunee & Erin], Darius, Persephone [the horse] och Prof. Lenobia [the Horse Master ^^ Hon är så cool]!
Dock inte Eric Night eller Heath Luck så mycket... tycker dom mest är dryga.
Jag har börjat ta efter Zoey och citerar hennes almost cuss-word: "Well, hell" ganska ofta.
Därav rubriken! ^^
Undrar om de tänker filma den här bok-serien... som med the Vampire Diaries, TRUE BLOOD och the twilight saga...
Det skulle ju KUNNA bli riktigt coolt och häftigt OM de har RÄTT skådisar och BRA specialeffekter [måste vara bra kvalité på sånt!], BRA platser [House of Night måste se ut som det beskrivs] och SNYGG sminkning för tatueringarna... Annars får det vara!
De [fansen] har ju redan ruined "min Neferet" när jag råkade se Melinda Clarke som henne i en youtube-film [i någons "dream cast"-video]... så nu får hon vara Neferet i mitt huvud också. Dammit. Och Zoey, Eric, Aphrodite ser absolut INTE ut som dom gör på "trailers:arna" för böckerna på youtube. INTE ALLS! Dom är mycket snyggare i mitt huvud! Jag VÄGRAR ta in dom i min skalle!
Läs om the House of Night serien här [på engelska]:
Kanske har läst för mycket om den serien för inatt drömde jag om att en man som jag trodde var människa fast han var vampyr och han attackerade mig med en snedvriden kniv. Han var ingen vacker vampyr som i House of Night-vampyrerna och hela munnen var full av vassa tänder. Isch. Han skar mig i halsen på två ställen. Ouch! Inge vidare skojig dröm precis. Sen var det nån annan där också som försökte skydda mig men det gick inge vidare. Även om han hade ett automatvapen i handen och vampyren inte tålde solljus. Men.. Jag tror jag dog. Tur det var en dröm då.
Well, hell. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar