2009-11-24

*~New Moon~*





Jag och en kompis var och såg New Moon på bio igår. Den var verkligen jättebra! Väldigt sevärd! Jag vill se om den igen! Så störande att man måste vänta på att den kommer ut på DVD... Men men. Bara att vänta. Vi satt i mitten på rad 2 [näst närmast bioduken] och det var lite för nära för min smak men det gick ändå. Vargarna var riktigt söta och snyggt gjorda! Bra skådisar var det också i Quileute-indian-varg-rollerna. =)
De hade nån ändring i film-sekvenserna sen man såg trailern och sneak peek:en men det gjorde inget.
Det bästa var nog att Alice Cullen, som spelas av Ashley Greene, var med så pass mycket i den här filmen. Jävlar vad snygg hon är!!!! Yes please, gimme! ;)
Den här filmen har mer gulbrun bild [varmare färger] än twilight som hade mer blå-vit bild [kallare färger] men det är väl så det ska vara. För vargarna är ju mycket varmare än vampyrerna och det kanske ska återspeglas i filmen. Sen så tar ju Jacob Black, som spelas av Taylor Lautner, mer plats i den här filmen också. The Volturi var också bra gjorda. Aro, som spelas av Michael Sheen, var precis så som jag trodde han skulle vara "power-hungry". Markus, som spelas av Christopher Heyerdahl, såg så där uttråkad ut som han ska göra och Caius, som spelas av Jamie Campbell Bower, vill döda mycket och det var också som det är i boken. Skulle inte vilja möta Jane, som spelas av Dakota Fanning, nånstans faktiskt. She's creepy! Alec, som spelas av Cameron Bright, var dock lite tråkig. Men han gör ju inte speciellt mycket i böckerna heller. Victoria, som spelas av Rachelle Lefevret, var ju självklart också med och det var bra. Hon är ju också viktig.
Det enda negativa jag kan komma med är väl att det inte var så närgånget filmat som i twilight [så man inte kom karaktärerna lika nära den här gången] men det gjorde inte så mycket för det skulle kanske ha dragit ner tempot på filmen eftersom det är så många nya karaktärer som introduceras. Kanske blir det lite mer närgånget i nästa?.. Sen tycker jag att musiken inte var lika bra i new moon som i twilight. Det var väldigt konstiga musikstycken de valt till denna men men.
Sen att filmen slutar som den gör är ju bara bra tycker jag. Hörde att en del tjejer klagade efter att filmen var slut. Men jag visste ju vad som skulle hända och jag tror inte de kunde hitta på en bättre cliff-hanger! Bra slut. Man vill se mer. Man vill veta vad Bella kommer säga och göra. Trots att jag vet vad som kommer hända eftersom jag ju läst alla böckerna [som så många andra]! Men kul att se dom på bioduken också! ^^

Jag tycker att man ska se den här iaf!!! När man kan! ^^

Jag längtar efter nästa film: "Eclipse"!

3 kommentarer:

  1. Sv: Ja jag gillade också hur de hade gjort vargarna, mycket bättre än mina förväntningar :)
    Vill också ha dvdn nu, vill se den igen ;D

    Kram Bellz

    SvaraRadera
  2. Hejsan :D

    Måste säga att jag gillar din header!
    Sv: Jag tycker filmen var jätte bra, bättre än mina förväntningar och enligt mig bättre än Twilight. Men det är ju så det ska va, bättre och bättre. Jag är imponerad över varulvarna de var riktigt bra gjorda och jag tyckte om dom :)
    Musiken var också bra och den var faktisk mycket trogen boken :D och det gillade jag!

    Vad tyckte du om den?

    Hehe jag har med funderat på att skaffa den, men då tycker nog mamma och pappa att det har gått lite långt :P Men det skulle vara ukl att ha den! :D

    Kramar Bellz

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja Alice är också helt fantastisk i filmen, man blir så glad när man ser henne och hon spelar sin roll så bra :D
    De filmade New Moon i Vancouver denna gången och Twilight filmades i forks! Helt otroligt att det är så likt som i första filmen, riktigt bra gjort :)
    Ja vargarna kan vi gärna se mer av, de var riktigt häftiga!

    Jag tror hon kommer älska Breaking Dawn, den är så bra !!:D
    Kramar Bellz :)

    SvaraRadera