2009-04-28

*~twilight~*


Jag får antagligen min twilight-film imorrn! WOHO! För enligt http://www.discshop.se/ så har de skickat den idag! *ler*
Jag älskar böckerna ("twilight"/"om jag kunde drömma", "new moon"/"när jag hör din röst", "eclipse"/"ljudet av ditt hjärta" och "breaking dawn"/"så länge vi båda andas", skrivna av Stephenie Meyer) som filmen är baserad på. Och filmen är också väldigt bra tycker jag.
Böckerna och filmen (som ju bara är baserad på den första boken: twilight/om jag kunde drömma) handlar om Bella och Edwards övernaturliga förhållande. Böckerna är väldigt spännande och romantiska och jag älskar dom trots att det är "hetero-snusk" (som jag kallar det ;) i dom. Böckerna innehåller heta (fast kalla, haha) vampyrer (duh!) och varulvar och ondska och godhet. Jag är helt såld på böckerna och längtar så jäkla mycket efter min film!!! =D

Den andra boken "new moon"/"när jag hör din röst" håller dom på att spela in just nu (YES!) Filmen kommer antagligen ut i höst eller vinter i år förhoppningsvis! *Mer längt!*

Favoritvampyren är Alice Cullen(!), Edwards "adoptivsyster". Hon är helt underbar för att vara vampyr och hon får gärna bita mig när som helst ;P

För er som inte läst böckerna eller sett filmen...
GÖR DET NU! COME ON! YOU DON'T KNOW WHAT YOU'RE MISSING! ;D

Skådisarna som medverkar i twilight-filmen:
Robert Pattinson - Edward Cullen
Kristen Stewart - Isabella Swan
Taylor Lautner - Jacob Black
Billy Burke - Charlie Swan
Gil Birmingham - Billy Black
Peter Facinelli - Dr. Carlise Cullen
Elizabeth Reaser - Esme Cullen
Nikki Reed - Rosalie Hale
Ashley Greene - Alice Cullen
Jackson Rathbone - Jasper Hale
Kellan Lutz - Emmett Cullen
Cam Gigandet - James
Rachelle Lefevre - Victoria
Edi Gathegi - Laurent
Anna Kendrick - Jessica Stanley
Michael Welch - Mike Newton
Christian Serratos - Angela Weber
Justin Chon - Eric Yorkie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar