2009-04-12

*~Star Wars~*





Star Wars-filmerna visas just nu på TV400! En film per dag i rätt ordning =)
Idag visas Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back.
Tyvärr har jag missat 3 stycken [Episode II, III och IV]. Jag tycker mest om de senare episoderna [ep: IV, V och VI] med Han Solo, Luke Skywalker och Princess Leia mfl. =)
Jag älskar dessa Sci-fi-filmer!


Min rangordning av filmerna blir nog så här [1 = bäst och 6 = sämst]:
1. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
2. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
3. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
4. Star Wars: Episode IV - A New Hope
5. Star Wars: Episode II - Attack of the Clones
6. Star Wars: Episode I - The Phantom Menace


Karaktärerna jag gillar mest är ju som ni förstår: Han Solo, Luke Skywalker, R2D2, Chewbacca, Princess Leia, the Ewoks och även Darth Vader aka Anakin Skywalker. Han är en bra skurk i filmerna.

1 kommentar: