2009-04-11

*~My dawg~*









Lucas [formerly known as "Strickler's Winnie the Pooh"] är min Golden Retriever. Han är 7 år nu.

Jag och mina föräldrar köpte honom när han var 13 veckor gammal från en kennel i Sollentuna. Han bodde hos sin biologiska pappa som kallades Simon och 2 människor som skulle ha barn så de kunde inte behålla busfröet då. Han hade haft en familj innan som inte kunde ta hand om honom. Så vi var självklart jätteglada över att få köpa honom [dels för att vi egentligen skulle ha köpt en valptik nere i Lund som tyvärr fick lov att avlivas pga. ett medfött fel... "Grynet" skulle hon ha hetat om vi fått henne *snyft*]. Billig var han inte. 8000 :- kostade han.

Jag och mamma hade sett en hel massa hund-problem-program på animal planet innan vi bestämde oss för att skaffa hund. Så vi visste en del om vad som skulle kunna hända.
Lucas har dock skött sig nästan felfritt ;P
Han skällde en del innan vi kom på idén att skaka en burk med skruvar och slantar i varje gång han gjorde det. Efter ett tag så slutade han skälla. Sen så hade vi fått lära oss att han i början skulle ha ett väldigt litet utrymme att röra sig på så att han inte blev för upphetsad och det funkade också bra att bara ha honom i köket och hallen.

Vi gick på valpkurser och andra hund-kurser och det var roligt och lärorikt.
Jag blir nästan nostalgisk när jag tänker tillbaka på min hund som liten valp-spoling. Haha. Åren går så snabbt. Lite för snabbt ibland kan jag tycka.

Lucas har verkligen blivit en i familjen och han bor hemma hos mina föräldrar eftersom han inte riktigt trivs i min lilla etta. Han följer med nästan överallt. Fast han är rädd för att åka bil och det tycker vi är synd. Men jag, mamma och pappa ska träna med honom i sommar och köra till olika platser och ha roligt så att han kanske kan tycka att det är okay att åka bil nån gång i alla fall.

Han gillar inte heller att bada vilket kan vara lite konstigt för att han ju är en Golden Retriever [hundrasen som tillsammans med de andra "retrievrarna" ska älska vatten].

Lucas älskar att bära runt på sina gosedjur och vill ofta att man ska jaga honom och ha dragkamp. Efter varje måltid måste man jaga honom så att han kan rapa. ^^

Han är ganska lustig och väldigt söt och fin.

Jag älskar min söta, fina, gulliga, duktiga, roliga, mysiga, tokiga skrutt-hund så himla mycket! Det kanske märks? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar