2010-05-11

*~Hästar, hästar, mera hästar!~*

Oj en sån dag! ^^
Idag var det inte bara jag och Peter i stallet på morgonen. Det var jag, Peter och 2 tjejer som heter Therese och Karolina. Så allt gick jättesnabbt. Fodring, mockning m.m. var klart på ett naffs! :D
Vi red ut vid ca 10.40. Eller jag och Karolina red och Therese körde med tryckvagn. Jag red på Zagreb och Karolina red på Chili Ås. Therese körde Rob Ridge aka Robban/Robert. Nice! Det var jättetrevligt. Sen så åkte dom hem. Så då var det lunch och inget speciellt hände. Sen kom Carina och Håkan med Melker [Mellby Quo Vadis] och jag fick se när han gick på vattenbandet. Coolt! Han var så duktig! Jag har aldrig sett en sån grej på riktigt förut.

En av arabmärrarna, Zidora, var dräktig och skulle föda när som helst så hon hölls inne hela dagen igår och idag. De hade en videokamera på i stallet som var riktad ner mot hennes box så man kunde se henne på TV-skärmen som var i fikarummet. Tufft ju.
Fölet blev född runt 14-15 tiden. Zidora var väldigt duktig. Det blev en liten mörkbrun hingst med en stor stjärn och en liten snopp [vita tecken] på mulen. Han var så fin och hade så långa ben! :)

Undrar vad han ska heta.. Jag tycker Shimaro eller Shamrock! Eller nåt på Z. Fast det är ju inte mitt beslut. Men ändå.
Här nedanför finns det bilder på Zagreb, Melker, Zidora och fölet!

Zagreb!
Snyggingen Melker
Melker gick på vattenbandet och det plaskade mycket. Han var så duktig! Monika står och håller i honom.


Nyfödda lilla fölhingsten och hans mamma Zidora.
En sån liten raring!
Zidora kollar till sitt föl.
Gullig!
Han har riktigt långa ben! Så himla söt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar