2010-05-08

*~Bättre dag~*

[Connie och Paxman år 2009]

Bättre dag idag än igår. Började med att klä på mig mina ridkläder eftersom jag skulle till Stall Chipp-Tipp och hjälpa till i stallet och sen hämta hem min ridhjälm och min ridväst. Jag fick rida ut på Paxman [nordsvensken] och det var en härlig tur. Även om vi bara red upp och ner för den långa backen [glömt vad den heter.. men backen innan man kommer ner till Bullerleden] 2 gånger. Red ända upp till grindarna också det har jag faktiskt inte gjort förut så det var lite spännande, haha. Det var nästan perfekt väder! Soligt, varmt och lite blåsigt [inte för kallt]. Myspys på hästryggen med andra ord! Men det var rätt blött på stigen innan man tog sig till backen må jag säga och det var lerigt och en del vattensamlingar på skogsvägen. Men backen var torr och fin. Längst uppe vid grindarna var det iaf lite snö kvar. Och det var faktiskt en del snö i skogen också. Hoppas att den smälter bort snart och att det torkar upp så man kan rida de andra vägarna också! Men nu ser det ju iaf ut att vara vår! ;) Det var ganska många människor ute på promenad i vårvädret, vissa med hundar och vissa med stavar, så vi mötte en del folk. 2 av dom [en man och en kvinna] pratade till och med lite med mig. Trevligt tycker jag. Kvinnan skojade och sa att hon tyckte att hon skulle få rida med mig upp för backen så hon slapp gå hela vägen. Hihi. Det visade sig att jag slapp jobba nåt i stallet idag. Bara rida och det var ju jättekul.

Fick cykeln fixad av Thomas idag så jag kan använda den på måndag när jag börjar min nya praktik. Nice! ^^

Nu blir det TV-kväll och film-kväll! :D Ska se "Paranormal Activity" men först Grey's Anatomy m.m! Fun! Fun! Fun!

3 kommentarer:

  1. du är väldigt söt min lilla hästtjej <3

    SvaraRadera
  2. Sv: Haha det var ju inte bra att jag har missat den tv serien :O Får kanske kolla på den då ^^

    Hihi jag gillar den lilla serie rutan, de var så fint ritade också och såklart lite rolig text till det! DÅ blir det bra.
    Ha en Bra dag, Kram Bellz

    SvaraRadera
  3. Måste bara skriva att jag tycker det är jättekul med dina långa kommentarer :D

    Sv: Jag hoppas också på att vi kan se en Eclipse trailer på tv snart! Tycker det är så dålig reklam för Twilight här i Sverige, om jag tänker efter har jag inte sett någon promotion för new moon dvdn på tv här i Sverige? Har du?
    Vill ju se en massa sånt :D

    Det är så mycket som händer i Eclipse, så kul med allt nytt! Det ska bli spännnade att se hur Bryce Dallas Howard klarar sig som den nya Victoria, hoppas att hon är läskig! Ja det blir verkligen så spännande och jag hoppas att David Slade har fått fram den rätta känslan på filmen, trailern hade han ju lyckats med iaf :)

    Jag läser House og Night på Engelska, tänkte att det kunde vara bra att läsa dem på orinalspråket :) Vilket språk läste du dem på?

    Ja efter att Twilight kom ut har verkligen Vampyrer och varulvarna blivit riktigt populära, de kanske har varit det längre men det var efter Twilight osm jag la märke till det ^^

    Ja det kan bli mycket när man har mycket i skolan och ska hinna blogga samtidigt, fpr försöka göra det bästa ändå :)
    Ha en riktigt bra dag, Kramar Bellz

    SvaraRadera