2010-08-01

*~Nice dag utanför och i PRIDE-parken!~*

Igår var jag och Kat in i stan och såg paraden! Det blev faktiskt fint väder trots att vi inte trodde att det skulle bli det. Nice! Paraden startade från Tanto den här gången och gick vidare till Sjöfartsmuseét. Där man ser Kaknästornet.
Vi såg hela paraden (och fotade den naturligtvis!) och när QX-vagnen passerat så gick jag med. Kat kunde tyvärr inte följa med för att hon inte har något Pride-band (så hon kan inte gå in i parken). Jag gick och sprang genom paraden. Det var varmt som fan och jag hade en rygga med en vattenflaska, en tröja och en jacka i.

När jag äntligen kom fram till parken så stötte jag på "XENA"! :D Hen (han/hon) var lika fin som för 3 år sen! ^^ Tog även obligatoriskt kort på oss! Hihi.
Sen gick jag vidare in i parken... all by myseeeelf. Eller ja jag var ju omringad av flator, bögar, bin, heteron, trans-personer m.fl... men ensam ändå för det var inga vänner som jag kände där. Inte som jag träffade iaf.

Men jag träffade en hel massa kändisar vilket var skojsigt värre!
Min stora idol Mian Lodalen var ju självklart där och pratade om sin nya bok: "Tiger" (fortsättning på "Dårens Dotter"... fast mycket mera GAY)! Men också Sara Lövestam (även hon pratade om sin bok: "UDDA", som jag även köpte och som hon signerade åt mig) och (till min glada förvåning) Mariette Hansson som sjöng några låtar LIVE (första gången jag hör henne live, ännu bättre IRL)! Rawr! Många kända flator på en och samma gång! Yay! Det är PRIDE det! ;)

Jag pratade lite med Mian (hon känner igen mig vid det här laget, eftersom vi träffats varje Pride de senaste 5 åren, och hon frågade om jag hade roligt när hon signerade min och älsklingens bok som jag just köpte där) och med Sara också efter att jag tagit lite mod till mig (hade sett henne förut men inte vetat om det var hon och dessutom vågade jag inte gå fram och hälsa om hon skulle varit upptagen eller något sådant), hehe. Hon var verkligen trevlig (och snygg). Jag sa att jag hade boken: "brudens blogg om brudar - brudens hemliga" (som hon ju också skrivit, först som blogg och sen som bok) och hon sa att hon inte trodde att det var så många som hade den. Sara tyckte jag skulle komma in i parken idag och träffa henne igen så att hon kunde signera den också! *ler* Gillar trevliga människor så mycket!!! :D

Mariette Hansson såg jag och lyssnade jag på vid 19-tiden (innan jag träffade Sara). Hon sjöng: "Dear Mr. President", "Lies Beyond", "Because the Night" (världens bästa låt enligt henne) och "Under the wind". Hon sjöng fantastiskt! I ♥ her voice! Efter uppträdandet så skrev hon autografer och så fick man vara med på bild med henne också + en kram! Nice som fan!!!

Så, ja. Glad dag för lilla homo-Hanna aka Hardcore Baby Dyke idag! ;)

Btw, tänk att detta är min 5e PRIDE i rad! :D AWESOME!!!!

Xena och jag!

Mian Lodalen intervjuades om sin nya bok: "Tiger"

Mariette Hansson sjöng LIVE!

(Aliza t.v.) Mariette Hansson och jag!

Sara Lövestam och jag!

1 kommentar:

  1. Trevligt att träffa dig igen. Vi ses väl igen nästa Pride.
    Xena/Christina

    SvaraRadera