2010-08-28

*~Så här tycker jag...~*

Om filmerna CASE 39 och CLASH OF THE TITANS...
Varning för spoilers!!!
CASE 39 var ganska läskig och obehaglig på en del ställen men jag tycker att den var väldigt förutsägbar. "Barnet" Lilith eller "Lily" som de mest kallade henne i filmen var ju ond förstås. Det förstår man ju när man läser vad hon heter. Lilith är ju en demon i SUPERNATURAL tex. och i Bibeln har jag för mig också. Inte för att jag läser dom historierna men iaf. Renée Zellweger var duktig tycker jag och Jodelle Ferland spelade den läskiga Lilith riktigt bra. Hon brukar ju få spela läskiga roller som tex. i SUPERNATURAL (spöke som mördar folk) och i Smallville. Jodelle spelade ju även den nyfödda vampyren Bree Tanner i The Twilight Saga: Eclipse. :)

CLASH OF THE TITANS tycker jag tyvärr var sämre än jag förväntat mig. :(
Förväntade mig hela tiden MER av filmen! Mer action, mer fighter, mer monster, fler coola scener m.m...
Jag undrar liksom vart Titanerna höll hus (Clash of the TITANS heter den ju, inte Clash of the Gorgon, som Medusa var)... Fast egentligen heter den ju typ nånting i stil med "gudakriget" och inte var det mycket till gudakrig. Det var bara Hades som jävlades med människorna + Perseus och Zeus. Och inte fan dog Perseus som ödesgudinnorna hade sagt (blir det en uppföljare mån tro?)!
Tycker att man fick se för lite av själva gudarna och gudinnorna. Man fick typ bara se Zeus, Hades, lite av Poseidon och Apollo, även om det var fler andra gudar och gudinnor där. Pegasus (vägrar kalla den "Pegasen") var dock underbar (vill ha den!) och jag gillade karaktärerna Io och Andromeda och hur Medusa var gjord. Och gillade även vissa av Argonauterna som följde med och skulle döda Medusa. Tyvärr dog typ alla Argonauter på en gång. De var inte så bra på att kriga som man kunde tro.
Sen var Kraken en ganska stor besvikelse. Ett stort monster som inte gjorde värst mycket. Den mest bara vrålade och skvalpade vatten omkring sig. Och lite FÖR lätt att ta död på. Det ska ju ändå vara ett av de värsta monstren i filmen. Jätteskorpionerna var ju coolare då!
Sen tycker jag att Perseus allt kunde ha haft långt hår som de andra killarna och gubbarna. Hur många hade egentligen rakat/kort hår på den tiden om man tex. var fiskare? Sam Worthington som spelade Perseus såg ju precis ut som han gjorde i filmen AVATAR, frisyrmässigt: rakad. Så man kunde tro att han kommit fel.
Jag tycker att Xena kunde ha kommit dit och sparkat röv istället! Jag gillar Sam, det är inte det, men störde mig på att han var så lik "Jake Sully"...

1 kommentar:

  1. Har fortfarande inte sett clash of the titans men måste snart göra det! synd att den inte var så bra som du hade frväntat dig :(
    Kram Sophie

    SvaraRadera