2009-10-26

*~Helt okay dag~*

Jajemensan det har varit en helt okay dag idag. Jag har mest tagit det lugnt och sett på TV-serier. Såg på NCIS imorse fram till 14-tiden och sen cyklade jag hem till mina föräldrar. Där fick jag dricka te och sen gick jag ut med Lucas i tråkvädret [helt jäkla grått och regnigt, isch]. Vi träffade en trevlig kvinna som också var ute med sin hund. Hon tyckte att Lucas var jättefin och hade fin färg. Och det är ju sant, hihi. Hennes hund var en 2-årig blandras [bordercollie, vorsteh och antagligen labrador eller golden retriever]. Han hette Skäcke eller nåt sånt, minns inte så noga... Namnet påminde om hans färg iaf. Han var en skäck [svart och grå, vit fläckig] och jättegullig. Sen när vi kom in så fick jag lov att blåsa håret på Lucas för att han var så blöt i pälsen. Sen har jag lånat mammas dator och varit inne på mina favorit-websiter [qx, facebook , bloggar, youtube] och bloggat och chattat med söttösen. Mat fick jag också och gratis är ju, som vi alla vet, gott!
Nu är jag hemma igen och nu ser jag på Xena: WarriorPrincess [vet fortfarande inte om man ska skriva: "Xena:/- Warrior Princess" eller "Xena:/-WarriorPrincess" eller "Xena:/- Warriorprincess".. Nån som vet exakt?]!
S.3, ep: 1 the Furies och ep: 2 Been There, Done That m.fl! Jätteroligt!!!
Och så äter jag glass: B&J's Bohemian Raspberry! MUMS!
Från avsnittet The Furies:
"Alley-oop, Argo! Hey, I like this. I can see where I've been!"
- Xena

"I'm crazy, I'm not stupid!"
- Xena


DISCLAIMER:
Xena's sanity was not harmed during the production of this motion picture. The furies, however, will be opening their own lap dancing variety show off-off-off Broadway soon.


Från avsnittet Been There, Done That:

GABRIELLE: But today hasn't happened yet.
XENA: Well, it happened to me.
GABRIELLE: Yesterday.
XENA: No, the other today.
GABRIELLE: So you're saying that today is actually yesterday for you--but, for us, today is today, because we can't remember thatyesterday was today, right?
XENA: Right.
GABRIELLE: Well, I don't get it.

"Son of a Bacchae!"
- Xena

GABRIELLE: Xena, it just doesn't make sense. Who do you think?
XENA: It's not the Fates; it's not Ares; it's not something that I ate. No, I have no poison dart marks. I have no Bacchae bites!
JOXER: Is that a hickey?
(Gabrielle looks guiltingly away)

"Well, we better get some rest. Today is going to be a verybusy day, tomorrow. Small joke. Night."
- Xena
DICLAIMER:
The rooster was not harmed during the production of this motion picture, although his feathers were severely ruffled. However, a little gel and mousse straightened out the mess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar