2010-10-30

*~Ny praktik igen~*

Jag har börjat på en ny praktikplats. Nämligen på Djursjukhuset Gammelstad. Jag har praktiserat i en vecka nu och varit på OP (operations)-avdelningen hela veckan. Får antagligen vara på den avdelningen hela praktikperioden. Jag är där genom jobbgarantin för ungdomar och får då alltså ingen riktigt lön utan aktivitetsersättning istället (inte så mycket pengar med andra ord). Jag har en prövotid på en månad och sen får jag se om vi trivs med varandra och om det funkar osv... Sen kanske jag fortsätta en månad till.

Jag tycker att det är väldigt spännande och roligt att vara där! Jag har fått sett och hjälpt till vid en del operationer och jag har inte svimmat ännu! Så antagligen tål jag att se blod ganska bra iaf! :) Det jag ogillat mest har varit när man tar bort tandsten från tänderna på hundarna. Fy fan vad det gnisslar i öronen när de pustar bort den. Iiiiiih!

Igår träffade jag även Elin, min fd. klasskompis (vi gick i samma klass från 3:an-9:an!). Det var verkligen jätteroligt att träffa henne igen! :)
Hon var in med sin hund på morgonen och sen fick hon hämta hem hunden på eftermiddagen och det var då jag träffade henne, när jag lämnade tillbaka hunden.

Det har varit mest hundar och katter inne för olika operationer m.m. men även två fåglar och en kanin.

Det som är jobbigast för kroppen just nu är mina stackars fötter och en av mina axlar som säger ifrån. Måste ha sträckt mig när jag burit nån hund eller så. Fötterna får lida för att man står och går så mycket och sitter så lite. Men det är väl en vanesak... För så var det ju på djursjukhuset i Falun i början också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar