2010-06-19

*~Trött-veckan~*

Jävlar vad trött jag varit denna vecka! Har sovit typ varje eftermiddag efter att jag kommit hem från praktiken. Ibland har jag även gråtit av ilska och/eller trötthet..
Där av min dåliga blogguppdatering.

På praktiken har vi [mest jag och sommarvikarien Jessica] skrubbat ca 9-10 boxar + krubbor och vattenkoppar bara för att några hästar [från Robert Bergh] skulle komma upp till "V75-dagen" och stå över natten. Jättekul att skrubba boxar... NOT!!!
Vi började skrubba boxar i onsdags tror jag det var.. Har så dåligt minne när jag är trötter..
Då trodde vi bara att det skulle vara typ 2-3 boxar som skulle skrubbas. Men så blev det då inte, för på torsdagseftermiddagen så fick jag och Jessica reda på att det skulle komma stycken hästar från "Bergarn" + 4 semin-ston från Norge. Yay? Och det kunde man ju inte säga nej till.. Pengar... Pengar.. Mera pengar! Tror jag att det var som lockade iaf. Suck.
Men på fredagen när alla dom där 6-7 boxarna skulle skrubbas "kliniskt rena" så fick vi iaf hjälp av Sandra, Annika och AnnaCarin en stund innan de [Madde, Peter, Monika och ev AnnaCarin och Sandra också] drog på trav. De försvann iaf vid 12-tiden och kom tillbaka vid 15.30 och då var vi äntligen färdiga med boxarna och hade hunnit spåna alla och smörja två träns och en sele. Awesome us [Jessica, Annika och jag]!!!

Jag vill nog inte bli hästskötare när jag blir stor.. Även om jag älskar hästar och att rida så skulle jag inte orka att jobba med att ständigt mocka boxar, spåna, vattna, fodra, höa, ta in och ta ut hästar, rykta, sopa, kratta m.m dag in och dag ut för typ minimilön. Iaf inte om det inte är mina egna hästar. Hellre då hund eller kattskötare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar