2010-06-12

*~Föräldrabesök~*

Min mamma o pappa o hund [Golden Retriever] är just nu uppe i Norrland på besök! :D Så himla roligt!! De kom i måndags kväll. Och de åker hem på måndag. De har träffat Maries mamma Carina 2 ggr [de har aldrig tidigare träffats eller ens pratat i telefonen med varandra] och de [mamma, pappa o Carina] var hem till oss igår kväll och åt middag och umgicks med oss. Hundarna var där [Lucas också], katterna var där... ja alla var där! Typ. ;) Lucas har träffat hundarna och katterna 2 ggr och båda gångerna gick det bra med hundarna men katterna vill han nog helst leka med, eller alternativt äta upp, om han bara fick tag på dom. Men han är en aning långsam och högljud när han försöker jaga dom. Sen får han ju skäll av mig för han får ju inte jaga dom. Middagen var jättegod. Älsklingen hade ju lagat den. Jag hade bara hjälpt till lite med salladen.. Och sällskapet var trevligt! :)

Mamma och pappa har även hunnit träffa mammas kompis Eva och hennes man Roffe, varit på utflykt med mig och Marie i och utanför Boden en kväll när vi åkte bil till bl a. Stall WF [för att kika vart det är jag praktiserar på dagarna], Aldersjön och utsiktsplatsen vid Svedjefortet [som man kan se typ hela Boden ifrån] och Carinas stall, Varit och ätit på restaurang "Panelen" och då bjöd de oss [mig, Marie och Carina] på maten som var jättegod!

Idag ska vi träffa Thomas [Maries pappa] och Majsan och så ska vi åka till Retro Café och fika. Vi ska få åka amerikanare! Sweet! Jag, Marie och Thomas ska nog åka i Thomas DeSoto och mamma, pappa och Majsan ska nog åka i hennes bil.. vars bilmärke jag glömt vad det var.. Ska bli trevligt.

För tillfället är jag i en av kyrkstugorna som mina föräldrar har hyrt för den här veckan. De öppnade tidigare än vanligt bara för att mina föräldrar skulle få bo här. Haha. Awesome eller hur?! ;) Jag sov över här igår.

Imorrn ska vi dra till Luleå och kolla lite. Mina föräldrar har aldrig varit där förut heller. Mycket som är nytt för dom. De har aldrig varit så här långt norrut nån gång.

1 kommentar:

  1. Låter jättemysigt! Jag ska upp till Stockholm och vara med min familj snart. Längtar dit. :-)

    SvaraRadera