2010-01-03

*~TV-spels NOSTALGI!~*

Jag är en TV-spels nörd!
Jag spelade nästan alltid TV-spel när jag var liten [iaf när jag fick chansen!]... Det första TV-spel som jag och brorsan hade var ett Supernintendo [måste skaffa ett nytt nån gång], sen fick vi även köpa ett GameBoy som faktiskt lever ibland. Haha.
Spelen jag älskade var dessa:
Super R-Type, Contra III - the Alien Wars, TMNT IV: Turtles In Time, Donkey Kong Country, Joe & Mac: Caveman Ninja, Super Mario Bros 3 och en hel del fler!
Gillade ju även Sonic the Hedgehog men har för mig att det bara fanns till SEGA.
Annars så har jag ett PS2, en xbox och ett Nintendo DS Lite som allihop fungerar bra ^^ Men jag tycker allt att en hel del av TV-spelen var bättre förr! ;)

Här är några film-klipp från några av TV-spels-favoriterna! Enjoy!

SNES Super R-Type


The Music of Video Games [270] Super R-Type




The Music of Video Games [76] Contra III


TMNT IV turtles in time SNES all bosses defeated IN HARD


Ten Minutes of Classics: Teenage Mutant Hero Turtles: Turtles in Time (SNES)


The Music of Video Games [95] Street Fighter II


Let's Play Donkey Kong Country Part 1


Joe & Mac Caveman Ninja (SNES)

1 kommentar:

  1. Tack sötnos o hoppas du också hade en trevlig nyårsafton å så fast du skulle o jobba :)
    Jag hade riktigt trevligt!

    Åhh jag har ett nintendo 8 bitars här hemma :D

    SvaraRadera