2010-01-29

*~So Far, So Good!~*

Vet att jag har varit dålig på att skriva i min blogg... men jag varit så upptagen med praktiken i travstallet och med älsklingen och med att vara slö och trött efter praktiken på dagarna [jobbar hårt ska ni veta ;)] så jag har inte orkat skriva nåt helt enkelt.

Men jag vill att ni ska veta att jag trivs i Norrlandet även om det var -25°C ute idag! Och sol.
Höll på att frysa tårna av mig första vändan jag var ut på Flaxe [som numera är inriden av mig]. OMG vad kallt det var! Jag red en bit efter Håkan som körde Nelson men när vi skulle trava så höll ju Flaxe nästan på att kuta ihjäl sig för att han inte ville bli ensam kvar [eller så fick han tävlingslust?].. Han till och med galopperade lite men jag försökte inte ens sätta mig ner då.. skumpigt som attan! Sen saktade Håkan av så att både jag och Flaxe fick hämta oss. Sen fortsatte dom åt hållet vi red åt först och jag och Flaxe vände åt andra hållet mot stallet. Fy vad den sträckan kändes lång och tung när man skrittade i kallvädret!

Andra vändan med Connie däremot gick så fort så jag inte ens hann frysa! Mina glasögon immade dock igen hela jävla tiden så nån sikt hade jag knappt. Jag red lätt [hade alltså korta stigläder och stod upp ur sadeln hela sträckan framåtlutad över hennes hals.. OMG, my legs, my legs!] och hon travade på utav bara fan! Very fast! Jag var mör i benen efteråt må jag säga. Jag red bakom Carina som körde Paxman och det var nog tur för annars hade hon väl dragit iväg med mig nån helt annanstans. När vi kom tillbaka efter ca: 1 timma och nånting så skulle jag sitta av... Det gick... hm, ja ni kan tänka er! Connie är kanske runt 1.70 hög och jag är ca 1.50 lång och jag tänkte då rakt inte hoppa av med fötterna i marken med risk för att få ont i dom av den hårda landningen.. så jag svingade benet över hennes rygg och sen försökte jag glida av henne... Det gick SÅDÄR. Jag gled sakta i början och sen jättefort och så slog jag runt på nåt konstigt vis och landade på arslet. Carina asgarvade länge. Connie undrade nog vad tusan jag gjorde så för. Och det gör jag också. Hahaha. XD

Så jaa, jag har det bra här uppe och trivs med sambolivet med älsklingen! Vi har det så himla bra tillsammans! =) Vi myser och ser på TV-serier [Supernatural, Friends, Ally McBeal] och filmer [såg tex. Transformers igår kväll] och gosar med katterna och stör oss på dom och storhandlar på ICA Maxi och lagar mat tillsammans. Yay!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

So Far, So Good! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar