2009-07-10

*~Är det fredag?~*

Jo det var det visst ^^

Igår och idag har jag jobbat kväll på djursjukhuset. Börjat kl: 15.30 och slutat 22.00. Fast idag blev det lite längre men det gjorde inget. Bara kul att jobba där =) Och de säger att de tycker att jag är duktig och då blir jag glad och varm i mig [och även lite stolt faktiskt]. Jag vill verkligen stanna där och hjälpa till så gott det går. Jag älskar djur.

Jag skulle vilja ha en häst. Tror jag. Det är så synd att jag är så förbannat lat och trött på morgonen för att gå upp och mata den och mocka och släppa ut i hagen [kanske inte i den ordningen] bara =P
Kanske skulle kunna hyra en häst under nån sommar... jag vill galoppera [jag saknar det som fan... det är nästan det härligaste som finns!... man känner sig så fri då].
Eller bara ringa till nån ridskola och boka tid nån gång då det är säsong. Jag saknar att rida. Det är roligt och man får bra balans och muskler på ställen man inte visste att man kunde ha det vilket är kul ;P Hästar är fina, vackra, majestätiska och mysiga djur. Jag saknar dom.
Saknar speciellt en C- eller D-ponny som jag brukade rida ganska mycket [när jag red på ridskolan] som heter Eliza. Jag vet inte ens om hon lever fortfarande... =/
Hon hade iaf humör [liknande PMS ibland ;)] och var väldigt mysig att rida på när hon var på gott humör. Jag brukade alltid sitta kvar i hennes spilta och ge henne hö eller halmstrån efter lektionen om hon inte skulle gå en lektion till. Hon var väldigt kittlig under magen minns jag och hon brukade bli tjurig om man inte var försiktig så jag brukade ta i lite extra så att det inte skulle kittla så mycket. Då var det lugnt. Helt underbar häst. Hon hoppade som en dröm, klyschigt jag vet! ;) Haha. Jag älskar den hästen. Fortfarande.


ELIZA
Nu är det alltså helg igen. Vet inte vad jag ska hitta på. Blir väl antagligen mest sömn och film och/eller TV-tittande.
BUFFY: How knows? WHO KNOWS?!

2 kommentarer:

  1. självklart att söthanna är duktig, det kunde man ju ha räknat ut! :D

    SvaraRadera
  2. Åh, tack! =D
    SnElli! ;) Hoppas att det går bra för dig med lgh-letandet!

    SvaraRadera