2011-03-19

*~2 filmer som jag tycker är helt klart värda att se!~*

Igår och idag har jag och älsklingen sett på film. Inte hela dagarna förstås. Utan vi har sett en film igår och en idag.

Vi såg "Scott Pilgrim vs. the World" igår kväll och "I rymden finns inga känslor" idag.
Två väldigt olika filmer men båda var jävligt bra och roliga tycker jag!

Här är trailers för båda filmerna! Och under dem lite mer text och bilder... för den lata som annars skulle missat det!!! ;D





Om man ska uppskatta "Scott Pilgrim vs. the World" lär man nog vara lite av en TV-spels-nörd! Eller inte? Prove me wrong! ;D
Den är liksom gjord som ett TV-spel lite hoppande mellan levels och fighter som ska se ut som att Scott Pilgrim slåss mot TV-spels bossar och få poäng/pengar och extra liv om han klarar av dem. Det är rapp dialog och snabba klipp i filmen så man måste liksom vara med på noterna hela tiden och inte titta bort för då missar man kanske nåt viktigt. Men vem vill titta bort när den är så rolig och annorlunda?! :D Jag ska absolut se om den flera gånger!

"I rymden finns inga känslor" var riktigt rolig och bra gjord. Också en väldigt annorlunda film för att vara svensk. Me likey!


Scott Pilgrim, Ramona Flowers, Young Neil, Knives Chau, Kim Pine och Stephen Stills.




"som 937 gånger bättre än Simon | som Simon | som en annan jävla tjej"

1 kommentar:

  1. jag gillar scott pilgrim. men jag är kanske lite av en tv-spelsnörd oxå :P

    SvaraRadera