2010-04-03

*~Förresten.. praktiken rullar på~*

I torsdags jobbade jag i stort sett själv i stallet. Det gick bra även om jag råkade vänta på hovslagaren som aldrig kom, eller jo han kom, men ca 5 timmar efter att jag var klar. =) Jag väntade till klockan var 14.00 sen ringde Marie och frågade om jag inte skulle komma hem eftersom jag säkert fick det. Jag suckade och sen åkte jag därifrån. Connie skulle tydligen skos runt 17-tiden fick jag reda på lite senare. Så jag åkte tillbaka till stallet vid 16.40 och släppte in henne. Hovslagaren kom runt 17.20. Seeego! Men sen gick det snabbt med skoningen iaf. =)

Praktiken går bra tycker jag. Jag får rida nästan varje dag på Connie och/eller Paxman. I måndags så plumsade jag och Connie igenom en hel massa snö. Häst-stackarn fastnade nästan en gång när vi skulle förbi en parkerad lastbil som stod jättepuckat parkerat bredvid en genomfart på vägen hemåt. Snön stod henne upp till halsen! :O

Dible
Nelson
Connie



jag och connie









Connie blir skodd av hovslagaren Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar