2011-04-08

*~Vill säga "WOW" men...~*




(Med risk för spoilers...!)

Jag gillade SUCKER PUNCH väldigt mycket! Musiken var väldigt bra i filmen! MEN jag vill veta mer OM alla karaktärerna (bakgrunder m.m.)!! Jag hoppas att det kommer med på DVDn sen för då blir det mycket bättre! ;) Zack Snyder borde ju ha tänkt mer på karaktärerna än att det bara ska kunna slåss, skjuta, vara heta och kicka ass. Jag vill iaf gärna ha lite mer djup i karaktärer som jag ser i filmer och serier. Vill lära känna dem bättre liksom. Jag tycker inte det räcker med att karaktären säger "My story? Well, it's complicated..." och bara lämnar en att undra... Taskigt ju!

Jag vill säga "WOW" men jag kan inte riktigt... Varför kan jag inte det?...


Den är ju skitcool och häftigt filmad och spännande. Men också sorglig och ganska brutal... och lite små förvirrande ibland för det är som 3 filmer i en. 3 olika världar så att säga.
Jag blev förälskad i Rocket (spelad av Jena Malone)! Även om Babydoll (spelad av Emily Browning) är huvudpersonen... typ och tycker att Sweet Pea (Abbie Cornish) var badass!
Men en annan sak som störde mig var att Sweet Pea har ett väldigt snyggt svärd på sin rygg men hon använde det ALDRIG i filmen. Varför skulle hon då ha det?! Oh, well. Jag blev dock positivt överraskad av Madam Gorski (spelad av Carla Gugino) som jag numera gillar! Trodde hon skulle vara en av "the Bad Guys" men hon var cool och jag gillade hennes polska brytning!


Everyone has an Angel. A Guardian who watches over us. We can't know what form they'll take. One day, old man, next day, little girl. But don't let appearances fool you, They can be as fierce as any dragon. Yet they're not here to fight our battles. But to whisper from our hearts. Reminding that it's us. Its everyone of us who holds power over the world we create.

You can deny angels exist. Convince ourselves they can't be real. But they show up anyway, at strange places and at strange times. They can speak through any character we can imagine. They'll shout through demons if they have to. Daring us, challenging us to fight.

Who honors those we love for the very life we live? Who sends monsters to kill us. And at the same time, things that will never die. Who teaches us whats real, and how to laugh at lies. Who decides why we live, and what we'll die to defend. Who trains us, and who holds the key to set us free. It's you. You have all the weapons you need. Now fight!
- Sweet Pea (SUCKER PUNCH)

ROCKET (Jena Malone)


Sisters! Sweet Pea & Rocket (Abbie Cornish & Jena Malone)

Rocket, Babydoll, Madam Gorski, Amber (in background) & Sweet Pea
(Jena Malone, Emily Browning, Carla Gugino, Jamie Chung & Abbie Cornish)

1 kommentar:

  1. Va kul att du har sett filmen! Kul att läsa vad du tyckte om den, funderade på att se den men ville veta lite mer vad andra tyckte om den :)

    Blir kanske att se den på påsklovet då :D
    Kramar

    SvaraRadera