2011-06-29

*~Aj som faaan!~*

Jag ramlade av Bläsen idag när vi var på väg tillbaka från sandtaget. Vi travade i ganska lugn takt men så blev hon så störd av alla bromsar och knott och flugor som flög omkring oss så hon började trava som en tok och just då tappade jag mina stigbyglar och efter en kort stunds dunsande på hennes rygg (jag försökte förgäves få stopp på henne) så for jag i marken på grusvägen och jag hade ju både tur och otur eftersom jag alltid har både ridhjälm och säkerhetsväst så tog jag ingen skada av själva fallet i marken (säkerhetsväst och ridhjälm FTW!).. men Bläsen trampade mig uppe på låret (på vänster ben) innan hon for iväg i galopp. Jag trodde benet gick av när hon trampade till! Så jävla ont gjorde det! :O Sen låg jag på marken i flera sekunder och tänkte "fanhelvetesjävlasatansskit, jag har brutit benjäveln"... och ingen jävla mobiltelefon hade jag med mig heller, nä för den var på laddning inne i fikarummet - skitbra, NOT. Men jag kunde ju röra alla mina tår och båda fötterna så då reste jag mig försiktigt upp i sittställning för att kolla om benet var brutet eller ej och det är det ju inte men fan vad rädd jag blev och fanihelvete vad ont det gjorde! Jag kunde ställa mig upp och till slut linka mig fram gråtandes och svärandes. Bläsen hade naturligtvis sprungit hem så jag antog att nån nog skulle komma och leta efter mig och det hade jag rätt i. Gunnel kom körandes i mulan efter ett tag och Lasse körde efter med volvon. När jag var tillbaka i stallet så tog Gunnel hand om mig, vilket var jätteskönt. Fick sitta med en kylpåse och en blöt trasa på benet en lång stund och jag fick en ipren och vatten att dricka. Sen fick jag skjuts av Hanna hem. Det var schyst. Så nu är jag ledig resten av dagen. Nu sitter jag och kyler benet med en isklamp. Kommer säkert svälla upp som fan. Ouch! Fick skrapsår av Bläsens hov som jag ska tvätta med tvål och vatten.

Bara att ta det lugnt fram till kl 20.00 då jag, Christopher och Erica ska se på TRANSFORMERS 3! :) Men nu ska jag ta och äta nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar